New campaign : The Syldavian incident, a Tintin's adventure
#1

The Syldavian incident V2.0

[Image: 6239_image.jpg]

In fact, this is a "redo" of the campaign I made in 2004, 10 years ago. It became unplayable when Pacific Fighters came out, because the trick I used for parking start did not work anymore.

Now, 4.12.2m version has corrected it. So I have redone this campaign, for your fun.

Ir is playable in 4.12.2m version of the game, modded or not (there are both versions, but there is only one mission which is different). If you play it modded, you must just have ModAct .3 with IA flyable activated, nothing else.

Just a warning : the campaign is in French only. Of course, if someone wiches to help and do the trabnslation in English, he is welcome ! my English is not good enough for this, because most of the briefings are like a kind of dialogues.

Link to the campaign :

http://www.mission4today.com/index.php?n...ls&id=4495

and an extract of the readme (in French) :



Quote:V2.0 (2014)



Cela fait presque 10 ans que je vous ai pondu cette campagne. Depuis la sortie de IL-2 Pacific Fighters,
elle était devenue injouable, car l'astuce utilisée pour les missions avec départ parking n'était plus
possible du fait de l'apparition des porte-avions.

Le temps a passé, le soft a évolué... et est arrivée la version 4.12 du jeu !

Et là, il est ENFIN possible de paramétrer les décollages. J'en ai donc profité pour vous remixer cette
campagne. Les missions n'ont pas changé, ce sont toujours EXACTEMENT les mêmes, sauf que maintenant, celles
avec départ sur le parking sont à nouveau jouables. J'ai hésité entre la modifier sur une 4.12 de base ou
une 4.12 moddée. J'ai finalement opté pour la faire sur jeu non moddé : il y avait une seule mission où
ça m'aurait intéressé de changer la chose en vous faisant piloter un... planeur d'assaut ! je ne l'ai
finalement pas fait pour rester sur une version basique (notez que pour mon usage perso, je ne m'en suis
pas privé LOL). Elle nécessite juste le ModAct 5.3 avec l'option "Tous les avions pilotables" activée
avec JSGME... aucun autre mod supplémentaire...

Toutefois, lorsque vous spawnez dans votre avion, il y a une petite différence par rapport à FB-AEP :

il y a 10 ans, lorsque vous spawniez sur un parking, votre moteur tournait. Maintenant plus. Il faut
démarrer. Il a juste fallu re-synchroniser les choses sur une ou deux missions, mais vous pourrez rejouer
cette campagne de la même façon que dans le temps, à l'exception d'un ou deux détails.

Bonne nouvelle : la campagne est jouable sur un jeu non-moddé ! donc pas d'excuses... elle est jouable par
tous (dans dossier Unmodded game) ! Version 4.12.2m comme déjà dit.

Bien entendu, je vous en ai aussi mis une petite variante pour jeu moddé (dans dossier Modded game).
Il y a une seule mission qui soit différente, et elle sera sélectionnée aléatoirement par le soft. La
version pour jeu moddé s'installe sur une version 4.12.2m du jeu, moddée en ModAct 5.3 de SAS, et avec les
cockpits IA activés (très important pour l'une des missions).

Je vous souhaite autant de plaisir à la jouer que j'en ai eu à la redécouvrir !

Amitiés à tous, et spécialement à Obélix et Tony, ainsi qu'à tous les BG's.



Installation :

-dézipper le tout dans un dossier temporaire,
-recopier les 2 dossiers (PaintSchemes et samples) dans votre IL2-FB (p.ex. dans
D:/Program Files/Ubi Soft/IL-2 Sturmovik Forgotten Battles),
-ensuite, selon que votre jeu est moddé ou non, Prenez le dossier Missions qui se trouve soit dans
Unmodded game, soit dans Modded game

et voilà !!!




Thierry Duruz aka Gaston



sturmovik@bluewin.ch


Lausanne, Suisse, le 10 janvier 2014



Have good fun, and a Happy New Year !
Reply
#2

Great stuff Gaston Big Grin
Thank you.

Deutschmark
Reply
#3

Uploading V2.0b now. Few corrections (uncorrect mail address in movie, etc). Available again in a moment.
Reply
#4

Hi Gaston !!

Thanks a lot for dropping your work here, it is a really nice update !!!

Much appreciated :mrgreen:

I played your campaign 10 years ago, I remember it, and I hope lot of guys will enjoy it as I did !!! That was nice to see civilian planes during missions... I won't write more as I don't want to spoil ;o)

Is Obelix still in the circuit ? I remember all the great stuff he did at Check6.com. I am a fan ;o)

BTW I wish to you and your family all the best fir 2014, good health, prosperity and lot of money and good flights on your computer ;o)

Ted
Reply
#5

Thanks, man !

Personnally, what I liked in this campaign was the variety of the missions : test flights "à la Chuck Yeager" (means dropped from a plane like the X-1 was dropped from a B-29), rescue flights, infiltration and spy flight, stealing enemy plane, transporting a prisoner on your 2-seater... all thet stuff ! Oooooooooooops.... I am spoiling... LOL

Yes, Obélix is still on the circuit. But like me, he is not so active as he was in the past. We still meet from time to time, and he is still a very good friend.

Have a good year !



PS : you can spoil, to open appetite of other gamers... LOL
Reply
#6

Big Grin

Gaston, thanks for getting back to us with this. It looks fun.


Clinton
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)